Ridlektionen idag för Kicki

Tänkte bara berätta lute snabbt om ridlektionen idag som vi hade för kicki (andreas mamma)
Vi red barbacka vilket jag tycker är mycket lättare när man verkligen ska jobba hösten jag blir inte lika stel då av någon konstig anldening känns som sadel lixsom sitter i vägen typ :S
I alla fall så började jag jobba Arwid lite själv först på volter sen kom kicki och hjälpte mig lite gick sjukt mycket bättre då för det är så svårt att hålla på själv då lixsom fasnar man lite och kommer inte vidare sen har man ingen som kan stå co hsäga till en vad man måste tänka på mm.
Vi tränade lite på att få Arwid mjuk och följsam och kunna hålla kvar formen även fast jag byter håll så han måste ställa om eller om jag gör en avsakning/ ökning.
I slutet gick han super fint och kunde gå i form även fast vi stog stilla och sen gav jag galopp skänkell.
Stort framsteg för oss, men vi ska ta en till ridlektion och fortsetta där vi slutade någon dag igen innan Arwid går på sommarlov en vecka för vi kommer fåa hem en vecka innan hästtransoperten kommer och hämter dom och kör upp dom till stockholm eftersom the school begin bläää :(
 Men det känns som Arwid akn behöva lite ledigt och bara gå och chilla i en vecka eftersom ha  inte ha fått stått på fera veckor och så. Så han är pigg och fräch tills i höst då vi ska utt och soppa banana av alla ;)

Ojj, det här blev en lång text men kändes som jag behöved skriva av mig lite gran hoppas ni läser allt i alla fal :D

 Så här fin var Arwid idag men jag red bättre ;)



//FIA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0