10 roliga gåtor och 6 roliga vitsar!! =)

Hej jag har hittat ett par roliga gåtor och vitsar!! Hoppas ni tycker om dom! =)
                
                       Gåtor


       1. Varför trycker somliga på hissknappen med tummen och andra men pekfingret?

       2. Vad är en groda utan ben?

       3. Vilken drottning har sex ben?
  
       4. Vilket djur är mest musikaliska?

       5. Hur får man en hund att sluta skälla i baksätet?

       6. Vad har december som ingen annan månad har?

       7. Var kan man finna en förhistorisk ko?
      
       8. Vad hittar men mellan berg och dal?

       9. Varför målar elefanten sina tånaglar röda?

       10. Vem kan gnägga som en häst, och är klädd i randig väst?




                 Svar till gåtor:
         
          
          1. För att få hissen att komma...
          2. Hopp-lös...
          3. Bi-drottningen..
          4. Tonfisk och skaldjur...
          5. Flyttar den till framsätet..
          6. Bokstaven D....
          7. På mu-seum...
          8. Och...
          9. För atthan inte ska synas, när han sitter i trädet och snattar körsbär..
          10. Zebra...
        

                      Vitsar!! =D

  
        1. - Mamma jag kan inte gå till skolan idag. Jag känner mig inte bra!
            - Tala om var du inte känner dig bra!!
            - I skolan förstås!

        2. En pojke kommer in i en djuraffär: 
            - Har ni fågelfrön?
            - Vilken sorts fågel har du?
            - Jag har ingen, jag tänker så en!

        3. Hur ser man att det är en elefant på toaletten?
            - Det är upptaget!   

        4. Vakten på museet:
            - Den där vasen som du tog sönder var 2500 år gammal!
            - Åh vilken tur! Jag trodde den var ny!

        5. Jag har en kompis som inte tycker om fisk,
            så han har en korv i sitt akvarium!

        6. En örn flög över en kiosk.
            Mannen i kiosken
            - Vad vill du ha!
           Örnen:
            - har ni örngott?


Hoppas dom var roliga!! =D


   //Andreas

 

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0